Risskov Bilferie har Norges beste priser på hotell og hotellpakker

OK

Ofte stilte spørsmål

På denne siden finner du svar på spørsmål vi ofte får av kundene våre. Finner du ikke svar på det du lurer på her så kan du kontakte oss på email på info@risskov.no eller på telefon 32 82 90 00

1. Avbestilling eller endring - Kan en reise avbestilles eller endres?

Der er ikke angrerett på kjøp av reiser online jf. Angrerettloven og Forbrukerrådet. Ved manglende betaling annulleres reisen og et avbestillingsgebyr på 20% av reisens pris oppkreves. Avbestilling mer enn 30 dager før ankomst: 80% av reisens pris refunderes. Avbestilling 8 - 29 dager før ankomst: 50% av reisens pris refunderes. Avbestilling mindre enn 7 dager før ankomst: Reisens pris refunderes ikke. Ved endring av reiseperioden e.l. oppkreves et endringsgebyr på kr. 240,- per endring.

2. Sykeavbestillingsforsikring

Det er også mulig å tegne en sykeavbestillingsforsikring gjennom Risskov Bilferie samtidig med bestilling av reisen og senest innen oppholdet betales. En sykeavbestillingsforsikring koster 6% av oppholdets pris, så ved en reise til kr. 1.000,- koster forsikringen kr. 60,-. Vi anbefaler at dere tegner en sykeavbestillingsforsikring da den sikrer refusjon av reisens beløp og dekker avbestilling i tilfellet av legedokumentert sykdom, dødsfall eller ulykkestilfelle hos reisedeltageren eller nærmeste familie. Du kan lese nærmere om avbestillingsforsikringen på www.risskov.no/forsikring

Avbestilling skal straks foretas til Risskov Bilferie og vedhørende dokumentasjon i form av legeerklæring, politirapport e.l. skal fremvises. Utgifter til dette er for egen regning. Ved avbestilling mistes beløpet for forsikringspremien samt ekspedisjonsgebyr.

En reiseforsikring kan også være en god idé hvis dere ønsker hjemtransport m.m. dekket på ferien. Denne type forsikring er i noen tilfeller dekket av husstandsforsikringen, men kan også bestilles hos et reiseforsikringsselskap, f.eks. Europeiske Reiseforsikring.

3. Bestilling – Hvordan bestiller jeg en reise?

En reise med Risskov Bilferie kan bestilles enten på vår hjemmeside www.risskov.no eller på telefon 32 82 90 00 hvor våre selgere sitter klar ma.-to. kl. 09:00-17:00, fr. kl. 09:00-16.30. Vi tar et ekspedisjonsgebyr på kr. 79,- for hvert opphold.

4. Bestillingskode – Hvor finner  jeg den?

I annonsene fra Risskov Bilferie vil du finne en såkalt bestillingskode. Disse annonsene kan du se f.eks. i ukeblader, magasiner, online eller som lesertilbud. Bestillingskoden kan skrives inn på hjemmesiden til Risskov. Bestillingskodene finnes øverst eller nederst i annonser fra Risskov Bilferie, og koden består ofte av 2 til 6 bokstaver.

5. Betaling - Når skal reisen betales?

Bestillingen er bindende når dere har mottatt bekreftelsen fra Risskov Bilferie. Betalingsfristen vil fremgå av fakturaen. Den vil i utganspunktet være 5 dager. Er det kort tid til avreise blir betalingsfristen justert deretter. Ved reiser til mere enn kr. 8.000 kan et depositum på 20% avtales, og resten av beløpet skal deretter innbetales 45 dager før avreise. Betalings-instruksjonene står i følgebrevet som sendes sammen med bestillingen. Vi sender ikke kvittering for mottatt betaling, men kontakter dere hvis betalingen ikke er skjedd innen tidsfristen. Husk å påføre bookingnummer på alle innbetalinger.

6. Faktura – Hvordan mottar og betaler man en faktura?

Når oppholdet er endelig bekreftet sender vi en faktura. På fakturaen alle ytelser som er inkludert i det oppholdet som er bestilt, samt antall reisende, rom og måltider. Disse opplysningene har også hotellet fått. Alle andre ytelser kjøper og betaler du direkte på hotellet. Vennligst kontroller alle opplysninger på fakturaen før betaling. Alle prisene er i norske kroner og per person i dobbeltrom. Barnerabatter utregnes kun ved to betalende voksne i samme rom og enkeltrom kjøpes mot tillegg. Hvis mat er inkludert i reisen, bestemmer hotellet hva som skal serveres. Vi tar et fast ekspedisjonsgebyr per faktura på kr. 79,-.

Bankoverførsel kan skje via nettbank til DNB kontonummer: 1503.37.22.114. Betaling kan også foretas med vedlagte girokort, men husk at det som regel tar noen dager, så i såfall må betalingen skje straks. Betaling kan også foretas på Risskov Bilferies hjemmeside med kredittkort. Ved betaling med kort oppkreves et gebyr i overensstemmelse med gjeldende regler. Gebyret vises innen betalingen gjennomføres. Betaling kan også foretas ved å ringe til oss på 32 82 90 00, her vil du bli belastet et kredittkortgebyr. Husk å påføre bookingnummer på innbetalinger.

7. Hotellet – Hva skal jeg ta med? Finnes det miljøtillegg og rengjøring?

Til hotellet skal du ta med voucheren som du får tilsent med fakturaen. Voucheren har hotellets navn og adresse øverst i venstre hjørne. Hvis det finnes et miljøtillegg eller en kurskatt på hotellet fremgår dette av hotellbeskrivelsen på Risskov Bilferies hjemmeside, samt på voucheren din. Miljøtillegget eller kurskatten skal betales direkte på hotellet. Med mindre annet er anført, er rengjøring inkludert på alle opphold. Inngår feks kun sluttrengjøring er dette anført i hotell-teksten på Risskov Bilferies hjemmeside samt på voucheren din.  

8. Katalog – Kan vi bestille en katalog?

Hos Risskov Bilferie har vi ikke en trykt katalog, da vi hele tiden får nye hoteller som oppdateres løpende med de beste priser vi kan gi kundene våre. Ved ikke å trykke en katalog, holder vi prisen på reisene nede. Du finner alle våre hotell på www.risskov.no. Er du interessert i et spesielt hotell eller område, kan du trykk på "Skriv ut" knappen på siden til hotellenes beskrivelse. En utskriftsvennlig versjon blir så klargjort til å skrives ut. Alternativt kan vi sende utskrifter fra hjemmesiden vår til hjemmeadressen din, hvis du ikke selv har mulighet for å printe.

9. Miljømerker – Skal disse anvendes i Tyskland?

I mange større byer i Tyskland må dere ha et grønt, gult eller rødt miljømerke, avhengig av hvor mye bilen din forurenser. Det betyr at det ikke er lov å kjøre i miljømerkede byer uten et miljømerke, dette kan gi bøter på rundt 40 euro.  Miljømerke på tysk heter "umweltplakette" eller "feinstaubplakette", og kan kjøpes hos TÜV, DEKRA og verksteder i Tyskland som har tillatelse til å teste utslipp. Prisen i Tyskland er 15 euro.

10. Reisegarantifondet – Dekker Reisegarantifondet bilferien vår?

Hos Risskov Bilferie selger vi hotelpakker, og vi er dermed ikke medlem av Reisegarantifondet. En reise omfattet av Reisegarantifondet skal bestå av to ytelser, f.eks. transport og opphold, så bilferier kommer ikke under dette. Det er selvfølgelig viktig for oss at våre kunder vet at Risskov Bilferie et økonomisk solid og alltid har hatt overskudd og vekst.

11. Priser hos Risskov Bilferie – Er Risskov Bilferie billigere enn hotellene?

Vårt utgangspunkt er at våre produkter alltid skal være billigere enn  hotellenes. Dette er vi som regel også, men vi kan ikke forhindre at hotellene legger ut særlige tilbud i perioder. Alle prisene på den norske hjemmeside er i norske kroner.  Miljøtillegg m.m. kan forekomme i lokal valuta, men dette vil da stå spesifisert. 

12. Ris, ros og forslag – Kan kommentarer sendes til Risskov Bilferie?

Vi er takknemlig for alle kommentarer, både ris og ros kan du sende til vår e-mail adresse info@risskov.no.

13. Forsikringer og pass  – Skal disse tas med på reisen?

Ulike forsikringsbevis, sertifikat, vaksinasjonskort, attester fra lege, medisiner og resepter bør alltid medbringes på reise. Skal du til utlandet husk også å ta med deg gyldig pass.

14. Særønsker - Kan vi komme med spesielle ønsker til hotellet?

Særønsker mht. hotellrommets plassering (f.eks. øverste etasje, ved siden av medreisende, med balkong etc.) og lignende ønsker forsøker vi å imøtekomme i størst mulig omfang. Risskov Bilferie kan ikke garantere oppfyllelsen av slike særønsker og kan ikke stilles til ansvar for manglende oppfyllelse av disse. Sålenge det betales ekstra for disse særønskene, garanterer Risskov Bilferie for disse. Opplys vennligst hotell-resepsjonen om ønskene dine ved ankomst til hotellet.

15. Valuta – Skal vi ta med oss lokal valuta på reisen?

Det er alltid en god idé å ta med lokal valuta til reisedestinasjonen, de færreste utenlandske hotell og forretninger tar imot norske kroner. Man kan veksle penger hjemmefra, ta ut penger i minibank i utlander eller veksle penger i en bank i utlandet. Pass på å sjekke gebyrer og kurs først.