Betaling

Betaling

Gavekort

Ofte stilte spørsmål

På denne siden finner du svar på ofte stilte spørsmål. Hvis du ikke finner svar her, er du velkommen til å kontakte oss på e-post på info@risskov-bilferie.dk eller på telefon 70 22 77 17.

1. Avbestilling eller endring

Det er ikke avbestillingsrett på kjøp av reiser, jf. Forbrukerloven. Ved manglende betaling annulleres reisen og et avbestillingsgebyr på 50% av reisens pris kreves.
Avbestilling mer enn 30 dager før ankomst: 80% av reisens pris refunderes.
Avbestilling 8 - 29 dager før ankomst: 50% av reisens pris refunderes.
Avbestilling mindre enn 7 dager før ankomst: Reisens pris refunderes ikke.
Ved endring av reiseperioden e.l. kreves et endringsgebyr på kr. 200 per endring.

2. Avbestillingsforsikring

Det er også mulig å tegne en avbestillingsforsikring gjennom Risskov Bilferie samtidig med bestilling av reisen og senest innen oppholdet betales. En avbestillingsforsikring koster 6% av oppholdes pris, så ved en reise til 1.000 kr. koster forsikringen 60 kr. Vi anbefaler at du tegner en avbestillingsforsikring, da den sikrer refundering av reisens beløp og dekker avbestilling i tilfelle av legedokumentert sykdom, dødsfall eller ulykkestilfeller hos reisedeltakeren eller nærmeste familie. Du kan lese mer om avbestillingsforsikringen på www.risskov-bilferie.dk/forsikring

Avbestilling skal umiddelbart foretas via Risskov Bilferie og tilhørende dokumentasjon i form av legeerklæring, politirapport e.l. skal sendes. Utgifter påløpt hertil er på reisedeltakerens egen regning. Ved avbestilling mistes beløpet for forsikringspremien samt ekspedisjonsgebyr.

En reiseforsikring kan også være en god idé på reisen, hvis du ønsker hjemtransport m.m. dekket på reisen. Denne typen forsikring er i noen tilfeller dekket av innboforsikringen, men kan også bestilles hos et reiseforsikringsselskap, f.eks. Europeiske Reiseforsikring.

3. Bestilling – Hvordan bestiller jeg en reise?

En reise med Risskov Bilferie kan bestilles enten på vår hjemmeside www.risskov-bilferie.dk eller på telefon 70 22 77 17, hvor våre selgere sitter klar mandag-fredag kl. 09-17 og lørdag-søndag kl. 10-15. Det kreves et ekspedisjonsgebyr på kr. 79 ved nettbestilling og kr. 99 ved telefonbestilling.

4. Bestillingskode – Hvor finner jeg den?

En bestillingskode finnes i annonser fra Risskov Bilferie i f.eks. aviser, på tekst-tv eller som lesertilbud. Bestillingskoden kan skrives inn i hjemmesidens øverste venstre eller høyre hjørne. Bestillingskodene finnes øverst eller nederst i annonser fra Risskov Bilferie, og koden består ofte av to-seks bokstaver.

5. Betaling - Når skal reisen betales?

Bestillingen er bindende, når du mottar en bekreftelse fra Risskov Bilferie, og bestillingen skal deretter betales innen 5 dager. Hvis det er kort tid igjen til avreise, vil betalingsfristen bli justert deretter. Ved reiser til mer enn kr. 8.000, kan et depositum på 20% avtales, og resten av beløbet skal deretter innbetales 45 dager før avreise. Betalingsinstruksjonene finnes i følgebrevet som sendes sammen med bestillingen. Vi sender ikke kvittering for mottatt betaling, men kontakter deg hvis det er noe galt med betalingen. Husk at skrive inn bestillingsnummer ved innbetalinger.

6. Faktura – Hvordan mottar og betaler man en faktura?

Når oppholdet er ferdig bekreftet sendes en faktura. På fakturaen fremgår alle tjenester som er inkludert i det bestilte oppholdet samt antall reisende, rom og bevertning. Disse opplysningene har også blitt gitt hotellet før ankomst, og øvrige tjenester betales direkte på hotellet. Kontroller vennligst alle opplysninger på fakturaen før betaling. Alle prisene er i kroner og per person i dobbeltrom. Barnerabatter beregnes kun ved to betalende voksne i samme rom, og enkeltrom kan kjøpes mot et tillegg. Hvis mat er inkludert i reisen, bestemmer hotellet hva som serveres. Det betales et fast ekspedisjonsgebyr på kr. 79 for  nettbestilling og kr. 99 for telefonbestilling per faktura.

Bankoverføring kan foretas via nettbank til reg. nr.: 7118 og kontonr. 0001444101. Betaling kan også foretas med vedlagte girokort, men husk at betalingen da tar et par dager, så den må betales umiddelbart for å ankomme i tide. Betaling kan også foretas på Risskov Bilferies hjemmeside på www.risskov-bilferie.dk/betaling med Visa og MasterCard. Betaling kan også foretas ved å ringe til oss på 70 22 77 17. Husk å skrive inn bestillingsnummer ved innbetaling.

7. Hotellet – Hva må man ta med? Er det miljøtillegg, og er rengjøring inkludert?

Til hotellet må man ta med kupongen som man får tilsendt sammen med fakturaen. Kupongen har hotellets navn og adresse øverst i venstre hjørne.
Hvis det er miljøtillegg eller spa-skatt på hotellet, fremgår dette av hotelbeskrivelsen på Risskov Bilferies hjemmeside samt på kupongen din. Miljøtillegget eller spa-skatten skal betales direkte på hotellet.
Med mindre annet er spesifisert, er rengjøring inkludert for alle opphold. Inngår f.eks. kun sluttrengjøring, er dette oppgitt i hotellteksten på Risskov Bilferies hjemmeside samt på kupongen din.

8. Katalog – Kan vi bestille et katalog?

Hos Risskov Bilferie har vi ikke en trykt katalog, siden vi hele tiden får nye hoteller som vi gjerne vil holde oppdatert med de beste prisene. Ved å ikke trykke en katalog, holder vi prisen på reisen din lav, og våre mer enn 400 hoteller kan finnes på www.risskov-bilferie.dk. Om du er interessert i et spesifikt hotell eller område, kan du trykke på Skriv ut-siden på hotellenes beskrivelse, slik at en utskriftsvennlig versjon blir laget, og er klar til utskriving. Alternativt, kan vi sende deg utskrifter fra hjemmesiden til hjemmeadressen din, hvis du ikke selv har mulighet til å skrive ut.

9. Miljømerker – Må disse brukes i Tyskland?

I mange større byer i Tyskland må du ha et grønt, gult eller rødt miljømerke, avhengig av hvor mye bilen forurenser. Det betyr at man ikke kan kjøre i miljømerkede byer uten et miljømerke. Hvis man kjører i en miljømerket by uten miljømerke, koster det en bot på rundt 40 EUR. Miljømerkene heter på tysk umweltplakette eller feinstaubplakette, og kan kjøpes hos TÜV, DEKRA og verksteder i Tyskland som har tillatelse til å teste eksosen. Prisen er i Tyskland 15 EUR. Du kan lese mer om reglene for miljømerker i hele Tyskland her: www.applusbilsyn.dk

10. Reisegarantifondet – Dekker Reisegarantifondet bilferien vår?

Hos Risskov Bilferie selger vi hotelpakker, så vi er ikke medlem av Reisegarantifondet. En reise som er dekket av Reisegarantifondet består av to tjenester, f.eks. transport og opphold, så bilferier er ikke dekket. Det skal likevel sies at Risskov Bilferie er økonomisk solid og alltid har hatt overskudd og vært i vekst.

11. Priser hos Risskov Bilferie – Er Risskov Bilferie billigere enn hotellene selv?

Vårt utgangspunkt er å våre produkter skal være billigere enn hotellenes. Dette er vi som regel også, men vi kan ikke forhindre at hotellerne har spesialtilbud i visse perioder. Alle priser på hjemmesiden er i kroner. Miljøtillegg m.m. kan forekomme i lokal valuta, men da vil dette være oppgitt.

12. Ris, ros og forslag – Kan kommentarer sendes til Risskov Bilferie?

Vi mottar gjerne kommentarer på vår e-postadresse info@risskov-bilferie.dk.

13. Helseforsikringsbevis og pass – Skal disse tas med på rejsen?

Ta alltid med gyldig pass og helsekort/helseforsikring på utenlandsreiser. Det blå EU-sykeforsikringsbeviset supplerer det gule helsekortet. Det gule helsekortet dekker utelukkende selve behandlingen i EU-land og EØS-land (Liechtenstein, Island og Schweiz). Legebehandling og hjemtransport i Norden, på Grønland og Færøyene er gratis.

14. Spesielle ønsker - Kan ønsker gis til hoteller?

Spesielle ønsker mht. hotellrommets plassering (f.eks. øverste etasje, ved siden av medreisende, med balkong etc.) og lignende ønsker blir forsøkt imøtekommet i størst mulig omfang. Risskov Bilferie kan ikke garantere oppfyllelsen av slike ønsker og kan ikke stilles til ansvar for manglende oppfyllelse av disse. Hvis det betales ekstra for disse spesielle ønskene, garanterer derimot Risskov Bilferie for disse. Vennligst opplys hotellresepsjonen om ønskene dine ved ankomst til hotellet.

15. Valuta – Bør man ta med lokal valuta på reisen?

Det er alltid en god idé å ta med lokal valuta til reisedestinasjonen, siden de færreste utenlandske hotell og forretninger aksepterer norske kroner. Man kan enten veksle penger hjemmefra eller veksle penger hos en bank i utlandet.