Ofte Stilte Spørsmål

Ofte Stilte Spørsmål

På denne siden finner du svar på ofte stilte spørsmål. Hvis du ikke finner svar her, er du velkommen til å kontakte oss på e-post på info@risskov.no eller på telefon 32 82 90 00 .

Bestilling af ophold

Det er mulig å bestille online ved å logge inn på nettsiden vår og finne hotellet du ønsker å bestille. Du kan søke etter bestemte hoteller, land og områder. Hvis du ønsker en bestemt ankomstdato og et bestemt antall netter, kan du legge til dette. Det påløper et ekspedisjonsgebyr på 89 kr. for nettbestillinger og 129 kr. for telefonbestillinger.

Avbestilling eller endring

Alle endringer, som f.eks. dato, varighet, valgte rom, navn osv. eller avbestilling av bookinger, må godkjennes av hotellet og Risskov Bilferie, og et gebyr vil bli belastet. Gebyret avhenger av antall dager til ankomst i henhold til gebyrtabellen nedenfor. 

Gebyrnivå Dager
til ankomst
Endringsgebyr,
minimum 250 kr
Avbestillingsgebyr
minimum 250 kr
Nivå 1 30+ dager 10% av forskjellen 10% av
overnattingsprisen
Nivå 2 14 – 29 dager 30% av forskjellen 30% av
overnattingsprisen
Nivå 3 8 – 13 days 40% av forskjellen 40% av
overnattingsprisen
Nivå 4 0 – 7 dager Endring ikke mulig 100% av
overnattingsprisen

* For noen hoteller kan avgiftsnivåene oppført i tabellen variere fra standardbetingelsene som er gitt her. I slike tilfeller er nivåene spesifisert på fakturaen og vil overstyre nivåene som er oppført her. 

Differansebeløp = total gammel oppholdspris minus total ny oppholdspris.  

Oppholdsprisen defineres som fakturabeløpet minus alle gebyrer (ekspedisjonsgebyr, endringsgebyr, fraktgebyr, kostnader for avbestillingsbeskyttelse).   

Hvis en bookingen avbestilles, beregnes den nye oppholdsprisen til 0,-    

Alle gebyrer og kostnader for avbestillingsbeskyttelse refunderes ikke.  

Ved endring av en booking vil alle eksisterende gebyrer overføres til den nye bookingen, og et ekstra endringsgebyr vil bli belastet.  

Reiseannulleringsbeskyttelse

Det er også mulig å tegne en reiseannulleringsbeskyttelse gjennom Risskov Bilferie samtidig med bestilling av reisen og senest innen oppholdet betales. En reiseannulleringsbeskyttelse koster 6% av oppholdes pris, så ved en reise til 1.000 kr. koster beskyttelsen 60 kr. Vi anbefaler at du tegner en reiseannulleringsbeskyttelse, da den sikrer refundering av reisens beløp og dekker avbestilling i tilfelle av legedokumentert sykdom, dødsfall eller ulykkestilfeller hos reisedeltakeren eller nærmeste familie. Du kan her lese mer om reiseannulleringsbeskyttelsen

Avbestilling skal umiddelbart foretas via Risskov Bilferie og tilhørende dokumentasjon i form av legeerklæring, politirapport e.l. skal sendes. Utgifter påløpt hertil er på reisedeltakerens egen regning. Ved avbestilling mistes beløpet for reiseannulleringsbeskyttelsen samt ekspedisjonsgebyr.

En reiseforsikring kan også være en god idé på reisen, hvis du ønsker hjemtransport m.m. dekket på reisen. Denne typen forsikring er i noen tilfeller dekket av innboforsikringen, men kan også bestilles hos et reiseforsikringsselskap, f.eks. Europeiske Reiseforsikring.

Bestillingskode – Hvor finner jeg den?

En bestillingskode finnes i annonser fra Risskov Bilferie i f.eks. aviser, annonsere eller som lesertilbud. Bestillingskoden kan legges inn på forsiden av nettsiden, rett under bannerne. Bestillingskodene finnes øverst eller nederst i annonser fra Risskov Bilferie, og koden består ofte av to-seks bokstaver.

Betaling

Bestillingen er bindende, når du mottar en bekreftelse fra Risskov Bilferie, og bestillingen skal deretter betales innen 5 dager. Hvis det er kort tid igjen til avreise, vil betalingsfristen bli justert deretter. Ved reiser til mer enn kr. 8.000, kan et depositum på 20% avtales, og resten av beløbet skal deretter innbetales 45 dager før avreise. 

Betalingsmuligheter

Det er 3 forskjellige måter å betale på.

1) Betaling med kredittkort på nettsiden.

- Online med Visakort eller MasterCard på nettsiden.

- Klikk på de 3 horisontale linjene øverst til høyre. 

a) Skriv inn bestillingskode og etternavn. 

b) Velg betaling av saldo.

c) Skriv inn kredittkortopplysningene dine.

d) Bekreft med kodebrikke eller Bank ID.


2) Bankoverføring

a) 1503.37.22114 i DNB

b) Oppgi bookingnummeret som betalingsreferanse/melding til mottaker.


3) Gavekort

- Legg inn gavekortet i bestillingsskjemaet. bestillingen.

- Etter mottak av faktura, online på nettsiden

a) Hel eller delvis betaling.

b) Bruk av ett eller flere gavekort.

c) Bonusgavekort kan bare brukes på én enkelt bestilling. 

Reisedokumenter

Reisedokumentene leveres:

1) via e-post til den oppgitte e-postadressen.

2) per post, mot et gebyr på kr. 60,- som legges til i bestillingsprosessen.

Reisedokumentene inneholder

1) Faktura - til deg som kunde. 

2) Voucher - leveres/vises på hotellet.  

Hotellet

Beskrivelse av hotellet på nettsiden inkl. 

a) Romtyper

b) Ulike fasiliteter

c) Priser og pakker

d) Merknader

i. Betaling på hotellet - kontant eller med kort. 

ii. Betaling for mat for personer i ekstrasenger.

iii. eventuelle lukkede fasiliteter. 

Priser på nettsiden

Alle priser på nettsiden er startpriser og basert på per person i dobbeltrom. Prisene kan variere avhengig av hotell, ukedag/helg og sesong. Priser for enkeltrom, flermannsrom og eventuelle oppgraderinger finner du i bestillingsskjemaet.

Miljømerker og bompenger

I mange større byer i Tyskland må du ha et grønt, gult eller rødt miljømerke, avhengig av hvor mye bilen din forurenser. Det betyr at du ikke har lov til å kjøre i det hele tatt i miljømerkede byer uten miljømerke. Hvis du kjører i en miljømerket by uten miljømerke, får du en bot på rundt 40 euro. Miljømerkene kalles umweltplakette eller fininstaubplakette på tysk og kan kjøpes hos TÜV, DEKRA og verksteder i Tyskland som er autorisert til å teste eksosutslipp. Prisen i Tyskland er 15 euro. 

Romtyper

Mange hoteller tilbyr ulike romtyper. Disse kan velges i søkefiltrene på nettsiden

1) Enkeltrom, for gjester som ønsker å sove alene. 

2) Dobbeltrom/minidobbeltrom, for par eller andre som ønsker å dele rom. 

3) Rom med ekstrasenger, for familier eller andre som ønsker å sove flere sammen på rommet. 

4) Business, Deluxe, Executive, Suite, Superior, rom med balkong og/eller utsikt. Disse er vanligvis dyrere og krever en oppgradering fra standard dobbeltrom.

5) Hunderom

6) Røykerom 

Rabatter for barn

For å få barnerabatt må det være min. 2 betalende voksne på rommet.

Rabatten er veiledende. Den nøyaktige barnerabatten fremgår av bookingskjemaet. 

Spesielle ønsker 

1) Hotellrommets beliggenhet/ekstra fasiliteter (f.eks. øverste etasje, ved siden av andre reisende, med balkong, vannutsikt, air-con, badekar) vil bli imøtekommet så langt det er mulig.

2) Hotellrom som er tilrettelagt for funksjonshemmede - kontakt hotellet direkte for å sikre at fasilitetene er i samsvar med individuelle behov. Risskov Bilferie kan ikke på noe tidspunkt holdes ansvarlig hvis disse behovene ikke kan imøtekommes. 

3) Allergier

Vennligst oppgi allergier under bestillingsprosessen. 

a. Matallergier og ønsker om vegetariske/veganske måltider vil bli meddelt hotellet, men kan ikke garanteres med mindre hotellet bekrefter dette. 

b. Allergier mot kjæledyr, dun og fjær må meddeles hotellet, men kan ikke garanteres med mindre hotellet bekrefter dette. 

Risskov Bilferie kan ikke garantere oppfyllelse av slike spesielle ønsker og kan ikke holdes ansvarlig for manglende oppfyllelse. Hvis det betales ekstra for slike spesielle ønsker, garanterer Risskov Bilferie for disse. Vennligst informer hotellets resepsjon om dine ønsker ved ankomst til hotellet.

Gavekort

Gavekort kan kjøpes på nettsiden og betales med Visakort eller MasterCard. 

1) Skriv inn gavekortbeløpet, uten punktum, komma eller DKK. 

2) Fyll ut til- og fra-feltene med maksimalt 32 tegn. Hvis navnene tar mer plass, setter du punktum i feltet og legger til navnene selv etter at gavekortet er skrevet ut. 

3) Fyll inn kjøperens opplysninger med dine egne opplysninger. Gavekortet og kvitteringen sendes til den oppgitte e-postadressen.

4) Velg design på gavekortet

5) Velg leveringsmåte 

6) Kryss av for "Vi aksepterer Risskov Bilferies reisevilkår".

7) Trykk på Kjøp gavekort

8) Fyll ut kredittkortinformasjonen

9) Bekreft kjøpet med kodebrikke eller bank ID

Du kan også sjekke saldoen på et eksisterende gavekort på venstre side. 

Gruppebestilling

Gruppebestillinger er mulig på mange hoteller, men det gis ingen ekstra rabatt i forhold til prisene som allerede er oppgitt. I noen tilfeller vil hotellet kreve en høyere pris for en gruppebestilling og kreve avbestilling og/eller endringer på deres vilkår. Bekreftelse av gruppebestillinger kan ta lengre tid enn de normale 24 timene. 

Transportmuligheter

Risskov Bilferie selger kun hotellovernatting og har ikke noe med transport til og fra hotellet å gjøre. Vi anbefaler at du venter med å kjøpe fly-/ferge-/buss-/togbillett til du har mottatt reisedokumentene og betalt for bestillingen. Risskov Bilferie kan ikke holdes ansvarlig for eller dekke ubenyttede transportkostnader som skyldes avbestillinger, endringer eller feil fra hotellets side. 

Bestilling av hotell utenfor avtaleperioden

Det er ikke mulig å bestille hotell på nettsiden utenom de angitte månedene. Hvis du ønsker å bli automatisk varslet når hotellet er online igjen i den ønskede perioden, kan du kontakte kundeservice. 

Kundekonto

Det er mulig å opprette en kundekonto hos Risskov Bilferie. 
1) Opprette en konto. 
a) Klikk på den lille røde mannen øverst til høyre på nettsiden
b) Eller velg "Opprett konto" i bestillingsskjemaet. i bestillingsskjemaet. 
c) Velg et passord for å logge inn på kontoen din. 
d) Følg reCAPTCHA for å bevise at du ikke er en robot. 
e) Bekreft e-postadressen din via e-posten som sendes til e-postadressen din. 
Når kontoen din er opprettet, kan du logge deg inn via nettstedet og administrere bestillingene dine selv, der du kan opprette, endre eller avbestille bestillinger i henhold til våre reiseregler.

Tilbud

Risskov Bilferies Direct-tilbud:
1) Nyhetsbrev - kan bestilles på nettsiden, enten i bestillingsskjemaet eller nederst på forsiden. Dette sendes til din e-postadresse på mandager, onsdager og fredager. Oppdatering av profilen og avmelding av nyhetsbrevet kan gjøres via lenkene nederst i nyhetsbrevet. 
2) Varsler - når du logger deg inn på nettsiden vår, blir du spurt om du ønsker å motta varsler fra Risskov Bilferie. 
3) Utsendelse av reklame til husholdninger.
4) Tilbud via din kundekonto

Avslutte abonnementet på tilbud:
1. Hvis du ikke lenger ønsker å motta våre tilbud, kan du melde deg av dem. 
a) Nyhetsbrev - kan avmeldes i lenken nederst i nyhetsbrevet. 
b) Varsler - du må selv melde deg av i nettleseren din, da disse er lokale på din datamaskin. 
c) Husstandsomdelt reklame - kontakt vår kundeservice hvis du ikke lenger ønsker å motta dette. 
d) Du kan velge bort markedsføring under innstillinger.

Katalog

Hos Risskov Bilferie har vi ingen trykt katalog, da vi hele tiden får nye hoteller som vi ønsker å holde oppdatert med de beste prisene. Ved ikke å trykke en katalog holder vi prisen på reisen din nede, og du finner våre mer enn 400 hoteller på nettsiden. Hvis du er interessert i et bestemt hotell eller område, kan du trykke ctrl + p for å skrive ut katalogen. 

Retningslinjer for personvern

Du kan lese mer om vår personvernerklæring her

På grunn av personvernreglene kan vi ikke avbestille, endre eller snakke om bestillingen til andre enn kunden som har foretatt bestillingen. 

Reisegarantifondet

Hos Risskov Bilferie selger vi hotellpakker, og vi er derfor ikke medlem av Reisegarantifondet. En reise som dekkes av Reisegarantifondet, må bestå av to tjenester, f.eks. transport og overnatting, så bilferier dekkes ikke. Risskov Bilferie har imidlertid en solid økonomi og har alltid hatt overskudd og vekst. 

Anmeldelser

Etter oppholdet ditt vil du få tilsendt en e-post fra Feefo, der du har mulighet til å skrive en anmeldelse av ditt opphold på hotellet og Risskov Bilferie. Anmeldelsen blir lagt ut på nettsiden og kan leses under kundeanmeldelser under de ulike hotellene. Dette er verdifull informasjon for fremtidige gjester på hotellet. 
Hvis du har behov for å kontakte vår kundeservice, kan du kontakte oss på telefon, e-post eller chat på nettsiden/via din kundekonto.
Ring oss på +47 32 82 90 00
Eller send en e-post til info@risskov.no



Merk at:
· Minimum sluttrengjøringsgebyr inkludert
· Ekspedisjonsgebyret for telefonbestillinger Kr.129
· Ekspedisjonsgebyret for nettbestillinger Kr.89
· Pakkepris pr. person i dobbeltrom

Hvorfor bestille hos Risskov Autoferien AG?
· Spar mer! Billig i forhold til hotellets egene priser

"For vår ekstremt solide økonomi og kredittverdighet har vi igjen mottatt den prestisjetunge AAA-rangeringen av Bisnode, Dun & Bradstreet."
Mottar du våre nyhetsbrev?

Få oppdateringer av våre gode tilbud, rabatter og kampanjer - levert direkte til din innboks

Kontakt oss
Tel: 32 82 90 00

Våre åpningstider er:
Mandag - Fredag: 9 - 17
Lørdag-Søndag 10 - 15

© Copyright.   Materialet må ikke gjengis uten skriftlig tillatelse.