Ofte Stilte Spørsmål

Ofte Stilte Spørsmål

På denne siden finner du svar på ofte stilte spørsmål. Hvis du ikke finner svar her, er du velkommen til å kontakte oss på e-post på info@risskov.no eller på telefon 32 82 90 00 .

1. Avbestilling eller endring

Alle endringer, som f.eks. dato, varighet, valgte rom, navn osv. eller avbestilling av bookinger, må godkjennes av hotellet og Risskov Bilferie, og et gebyr vil bli belastet. Gebyret avhenger av antall dager til ankomst i henhold til gebyrtabellen nedenfor. 

Gebyrnivå Dager
til ankomst
Endringsgebyr,
minimum 250 kr
Avbestillingsgebyr
minimum 250 kr
Nivå 1 30+ dager 10% av forskjellen 10% av
overnattingsprisen
Nivå 2 14 – 29 dager 30% av forskjellen 30% av
overnattingsprisen
Nivå 3 8 – 13 days 40% av forskjellen 40% av
overnattingsprisen
Nivå 4 0 – 7 dager Endring ikke mulig 100% av
overnattingsprisen

* For noen hoteller kan avgiftsnivåene oppført i tabellen variere fra standardbetingelsene som er gitt her. I slike tilfeller er nivåene spesifisert på fakturaen og vil overstyre nivåene som er oppført her. 

Differansebeløp = total gammel oppholdspris minus total ny oppholdspris.  

Oppholdsprisen defineres som fakturabeløpet minus alle gebyrer (ekspedisjonsgebyr, endringsgebyr, fraktgebyr, kostnader for avbestillingsbeskyttelse).   

Hvis en bookingen avbestilles, beregnes den nye oppholdsprisen til 0,-    

Alle gebyrer og kostnader for avbestillingsbeskyttelse refunderes ikke.  

Ved endring av en booking vil alle eksisterende gebyrer overføres til den nye bookingen, og et ekstra endringsgebyr vil bli belastet.  

2. Reiseannulleringsbeskyttelse

Det er også mulig å tegne en reiseannulleringsbeskyttelse gjennom Risskov Bilferie samtidig med bestilling av reisen og senest innen oppholdet betales. En reiseannulleringsbeskyttelse koster 6% av oppholdes pris, så ved en reise til 1.000 kr. koster beskyttelsen 60 kr. Vi anbefaler at du tegner en reiseannulleringsbeskyttelse, da den sikrer refundering av reisens beløp og dekker avbestilling i tilfelle av legedokumentert sykdom, dødsfall eller ulykkestilfeller hos reisedeltakeren eller nærmeste familie. Du kan lese mer om reiseannulleringsbeskyttelsen på www.risskov.no

Avbestilling skal umiddelbart foretas via Risskov Bilferie og tilhørende dokumentasjon i form av legeerklæring, politirapport e.l. skal sendes. Utgifter påløpt hertil er på reisedeltakerens egen regning. Ved avbestilling mistes beløpet for reiseannulleringsbeskyttelsen samt ekspedisjonsgebyr.

En reiseforsikring kan også være en god idé på reisen, hvis du ønsker hjemtransport m.m. dekket på reisen. Denne typen forsikring er i noen tilfeller dekket av innboforsikringen, men kan også bestilles hos et reiseforsikringsselskap, f.eks. Europeiske Reiseforsikring.

3. Bestilling – Hvordan bestiller jeg en reise?

En reise med Risskov Bilferie kan bestilles enten på vår hjemmeside www.risskov.no eller på telefon 32 82 90 00, hvor våre selgere sitter klar mandag-fredag kl. 09-17. Det kreves et ekspedisjonsgebyr på kr. 89 ved nettbestilling og kr. 129 ved telefonbestilling.

4. Bestillingskode – Hvor finner jeg den?

En bestillingskode finnes i annonser fra Risskov Bilferie i f.eks. aviser, på tekst-tv eller som lesertilbud. Bestillingskoden kan skrives inn i hjemmesidens øverste venstre eller høyre hjørne. Bestillingskodene finnes øverst eller nederst i annonser fra Risskov Bilferie, og koden består ofte av to-seks bokstaver.

5. Betaling - Når skal reisen betales?

Bestillingen er bindende, når du mottar en bekreftelse fra Risskov Bilferie, og bestillingen skal deretter betales innen 5 dager. Hvis det er kort tid igjen til avreise, vil betalingsfristen bli justert deretter. Ved reiser til mer enn kr. 8.000, kan et depositum på 20% avtales, og resten av beløbet skal deretter innbetales 45 dager før avreise. Betalingsinstruksjonene finnes i følgebrevet som sendes sammen med bestillingen. Vi sender ikke kvittering for mottatt betaling, men kontakter deg hvis det er noe galt med betalingen. Husk at skrive inn bestillingsnummer ved innbetalinger.

6. Faktura – Hvordan mottar og betaler man en faktura?

Når oppholdet er ferdig bekreftet sendes en faktura. På fakturaen fremgår alle tjenester som er inkludert i det bestilte oppholdet samt antall reisende, rom og bevertning. Disse opplysningene har også blitt gitt hotellet før ankomst, og øvrige tjenester betales direkte på hotellet. Kontroller vennligst alle opplysninger på fakturaen før betaling. Alle prisene er i kroner og per person i dobbeltrom. Barnerabatter beregnes kun ved to betalende voksne i samme rom, og enkeltrom kan kjøbes mot et tillegg. Hvis mat er inkludert i reisen, bestemmer hotellet hva som serveres. Det betales et fast ekspedisjonsgebyr på kr. 89 for  nettbestilling og kr. 129 for telefonbestilling per faktura.

Bankoverføring kan foretas via nettbank til kontonr. DNB 1503.37.22114. Betaling kan også foretas med vedlagte girokort, men husk at betalingen da tar et par dager, så den må betales umiddelbart for å ankomme i tide. Betaling kan også foretas på Risskov Bilferies hjemmeside på www.risskov.no/betaling med Visa og MasterCard. Betaling kan også foretas ved å ringe til oss på 32 82 90 00 Husk å skrive inn bestillingsnummer ved innbetaling.

7. Hotellet – Hva må man ta med? Er det miljøtillegg, og er rengjøring inkludert?

Til hotellet må man ta med kupongen som man får tilsendt sammen med fakturaen. Kupongen har hotellets navn og adresse øverst i venstre hjørne.
Hvis det er miljøtillegg eller spa-skatt på hotellet, fremgår dette av hotelbeskrivelsen på Risskov Bilferies hjemmeside samt på kupongen din. Miljøtillegget eller spa-skatten skal betales direkte på hotellet.
Med mindre annet er spesifisert, er rengjøring inkludert for alle opphold. Inngår f.eks. kun sluttrengjøring, er dette oppgitt i hotellteksten på Risskov Bilferies hjemmeside samt på kupongen din.

8. Katalog – Kan vi bestille et katalog?

Hos Risskov Bilferie har vi ikke en trykt katalog, siden vi hele tiden får nye hoteller som vi gjerne vil holde oppdatert med de beste prisene. Ved å ikke trykke en katalog, holder vi prisen på reisen din lav, og våre mer enn 400 hoteller kan finnes på www.risskov-bilferie.dk. Om du er interessert i et spesifikt hotell eller område, kan du trykke på Skriv ut-siden på hotellenes beskrivelse, slik at en utskriftsvennlig versjon blir laget, og er klar til utskriving. Alternativt, kan vi sende deg utskrifter fra hjemmesiden til hjemmeadressen din, hvis du ikke selv har mulighet til å skrive ut.

9. Miljømerker – Må disse brukes i Tyskland?

I mange større byer i Tyskland må du ha et grønt, gult eller rødt miljømerke, avhengig av hvor mye bilen forurenser. Det betyr at man ikke kan kjøre i miljømerkede byer uten et miljømerke. Hvis man kjører i en miljømerket by uten miljømerke, koster det en bot på rundt 40 EUR. Miljømerkene heter på tysk umweltplakette eller feinstaubplakette, og kan kjøpes hos TÜV, DEKRA og verksteder i Tyskland som har tillatelse til å teste eksosen. Prisen er i Tyskland 15 EUR. Du kan lese mer om reglene for miljømerker i hele Tyskland her: www.applusbilsyn.dk

10. Reisegarantifondet – Dekker Reisegarantifondet bilferien vår?

Hos Risskov Bilferie selger vi hotelpakker, så vi er ikke medlem av Reisegarantifondet. En reise som er dekket av Reisegarantifondet består av to tjenester, f.eks. transport og opphold, så bilferier er ikke dekket. Det skal likevel sies at Risskov Bilferie er økonomisk solid og alltid har hatt overskudd og vært i vekst.

11. Priser hos Risskov Bilferie – Er Risskov Bilferie billigere enn hotellene selv?

Vårt utgangspunkt er å våre produkter skal være billigere enn hotellenes. Dette er vi som regel også, men vi kan ikke forhindre at hotellerne har spesialtilbud i visse perioder. Alle priser på hjemmesiden er i kroner. Miljøtillegg m.m. kan forekomme i lokal valuta, men da vil dette være oppgitt.

12. Ris, ros og forslag – Kan kommentarer sendes til Risskov Bilferie?

Vi mottar gjerne kommentarer på vår e-postadresse info@risskov.no

13. Helseforsikringsbevis og pass – Skal disse tas med på rejsen?

Ta alltid med gyldig pass og helsekort/helseforsikring på utenlandsreiser. Det blå EU-sykeforsikringsbeviset supplerer det gule helsekortet. Det gule helsekortet dekker utelukkende selve behandlingen i EU-land og EØS-land (Liechtenstein, Island og Schweiz). Legebehandling og hjemtransport i Norden, på Grønland og Færøyene er gratis.

14. Spesielle ønsker - Kan ønsker gis til hoteller?

Spesielle ønsker mht. hotellrommets plassering (f.eks. øverste etasje, ved siden av medreisende, med balkong etc.) og lignende ønsker blir forsøkt imøtekommet i størst mulig omfang. Risskov Bilferie kan ikke garantere oppfyllelsen av slike ønsker og kan ikke stilles til ansvar for manglende oppfyllelse av disse. Hvis det betales ekstra for disse spesielle ønskene, garanterer derimot Risskov Bilferie for disse. Vennligst opplys hotellresepsjonen om ønskene dine ved ankomst til hotellet.

15. Valuta – Bør man ta med lokal valuta på reisen?

Det er alltid en god idé å ta med lokal valuta til reisedestinasjonen, siden de færreste utenlandske hotell og forretninger aksepterer norske kroner. Man kan enten veksle penger hjemmefra eller veksle penger hos en bank i utlandet.

16. Gavekort

Gavekortet gjelder til kjøp av reiser på www.risskov.no og kan ikke ombyttes til kontanter. Gavekortet er gyldig i 36 måneder fra utstedelsesdato.

Angrer du på kjøpet av et gavekort, kan det refunderes av Risskov Bilferie innenfor 14 dager, såfremt gavekortet er ubenyttet. Angreretten løper fra det tidspunktet du mottar gavekortet pr. post eller e-mail. Ønsker du å annullere gavekortet vennligst kontakt vår Kundeservice på 32 82 90 00.

Merk at:
· Minimum sluttrengjøringsgebyr inkludert
· Ekspedisjonsgebyret for telefonbestillinger Kr.129
· Ekspedisjonsgebyret for nettbestillinger Kr.89
· Pakkepris pr. person i dobbeltrom

Hvorfor bestille hos Risskov Autoferien AG?
· Spar mer! Billig i forhold til hotellets egene priser

"For vår ekstremt solide økonomi og kredittverdighet har vi igjen mottatt den prestisjetunge AAA-rangeringen av Bisnode, Dun & Bradstreet."
Mottar du våre nyhetsbrev?

Få oppdateringer av våre gode tilbud, rabatter og kampanjer - levert direkte til din innboks

Kontakt oss
Tel: 32 82 90 00

Våre åpningstider er:
Mandag - Fredag: 9 - 17

© Copyright.   Materialet må ikke gjengis uten skriftlig tillatelse.